Tietoa mainostajalle ›

3.5.12

Kuinka menet ostamaan lähimarketista kortsuja

Haluan nelikymppisenä nukkua yöni. Tämä tarkoittaa välillisesti sitä, että perheen lapsiluku on tapissa. Mutta mikä ehkäisyksi, jos ei halua hormoneja tai kierukoita ja luomumenetelmän tulos täytti juuri 10 kuukautta? Jäljelle jäävät lateksiset ystävät, joita saa kaupasta helposti, edullisesti ja ihan ilman reseptiä.

Mutta kun. En kehtaa. En voi mitenkään mennä ostamaan kumeja lähimarketista. En vaan voi. Enkä ainakaan lastenvaunujen kanssa. Kersa tuijottaisi mua syyttävästi ja tuttua kassaneitiä alkaisi hihityttää. Lauantaimakkaraa ostanut mummo paheksuisi rietastelevaa perheenäitiä.

Olen 38-vuotias, aikuinen nainen. Miten hitossa voin edelleen ujostella kondomien ostamista? Mitä ihmettä oikein kuvittelen tapahtuvan? Minua alkaa naurattaa ja kassa luulee minun olevan ensimmäistä kertaa asialla? Maineeni menee, koska kaksi muuta asiakasta saavat tietää, että minulla on seksielämä? Sen lisäksi, että maineeni mahdolliset ongelmat ovat aivan muualla kuin satunnaisissa petipuuhissani, voisin kuvitella, että kaksi kersaa on aikusiviihteestä näkyvämpi todiste. Minunhan pitäisi olla ylpeä siitä, että perheessämme eletään normaalia elämää, goddammit! Ja on niitä muitakin hassuja tuotteita. Activian ostajalla on ummetusta. Suklaanhimoinen takuulla elää puutteessa. Hihitetään mieluummin sille, että joku ostaa vessapaperia! Sehän käy siis kakalla ja samalla saattaa päästä pieru.

Seksiin liittyy salamyhkäisyyttä ja jännitystä, aikuisenakin. Kaikki tietävät syyn, miksi kortsut eivät sijaitse loogisessa paikassa tampaxien vieressä: koska niitä pöllittäisiin niin perkeleesti. En ole ainoa, jota aihe vähän nolottaa.

Edellinen yritykseni tyrehtyi siihen, että kassajonoon singahti hyllyjen takaa naapurin setä juuri kun olin lausumassa teini-ikäiselle kassatytölle toivomustani saada paketti sultaneja. Menin punaiseksi ja suustani tuli hätääntynyt pyyntö saada lottokuponki. Naapurin setä näytti hetken siltä, että tarjoutuisi maksamaan ostokseni, kun raha näyttää olevan vähän issue.

Ei helvetti. Jos lauantaina tipahtaa edes kuusi ja lisänumero, sijoitan rahat gorillapukuun. Sen suojissa voin huomaamatta hankkia spärdärini.

Ps. Ilmainen vinkki: kortsumyyntiä vauhdittaisi salanappi, jota painamalla asiakas saisi pakettinsa suoraan hihnan pakkauspäähän oltermannin viereen. Pieni investointi kestävän kehityksen hyväksi, sanon minä.

KUVA: Mr Hepe

89 kommenttia:

  1. onneksi nykyään on nettimyynti, kumeja saa mm. nettiapteekkien kautta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No juu, yleensä sitä voi odotella pakettia seuraavaankin päivään. ;)

      Poista
  2. Netissä on myös paljon ihan vain kondomeja myyviä kauppoja. Kannattaa kokeilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta ekhtaanko googlata kondomikauppa? Alan saada epäilyttävää mainontaa! ;)

      Poista
    2. Use private browsing (incognito mode) ;)

      Poista
  3. Tai sitten sterilisaatio?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä tulossa oma postaus Project Maman puolelle. ;)

      Poista
    2. Meinasin todeta saman, mutta nyt toteankin odottavani tän aiheen postausta mielenkiinnolla. Jonossa toimenpiteeseen olen, ja huolimatta miehen hankintatoimenpiteistä, olen kurkkuani myöten täynnä niihin viheliäisiin kumiasuihin.

      Poista
    3. Ja seuraavassa elämässä opettelen kirjoittamaan.

      Poista
  4. No siis tuon takia mies hoitaa nuo, en ole IKINÄ kehdannut. Oon muka unohtanut ostaa kun mies on pyytänyt, ja sitten se on joutunut lähtemään takaisin kauppaan :D
    Mutta hei turku vauvamyönteisenä kaupunkina jakoi jälkitarkastuksessa lappuja, että älä ehkäise kondomilla koska se jossain vaiheessa pettää kuitenkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kohtalotoveri! Ja hei, go Turku!

      Poista
    2. Mä alan tuoda kumit kaupasta saman tien kun ukko alkaa tuoda tamponit. Eli niinq not gonna happen. Joku roti. Hihityttää.

      Poista
    3. Mä tein aikoinaan miehelleni selväksi, että jos olen esim kipeä, mutta menkat ei anna armoa, hän joutuu tuomaan tampaxit himaan. Hän ei nähnyt asiassa ongelmaa. Kiva. Aikoinaan itse hain kipeälle äidilleni tampooneja kun isi ei kehdannut. Ikää mulla oli joku 8v. Kiitti iskä. ..no ei siitä nyt traumaa jäänyt, mutta hyvä tietää, ettei meillä jouduta samaan tilanteeseen :D

      Me ollaan aina koko perhe (nappula on vajaa 1,5v) kaupassa kun ostetaan kortsuja. Mulla tulee kassalla olo, että nyt kassatyttö miettii "oiskohan kannattanu ostaa jo aiemmin, no hyvä ettei käy ainakaan toistamiseen hassusti".

      -Tintti

      Poista
    4. Oon mäkin joskus laittanut Koti-Insinöörin asialle siteitä hakemaan eikä ole äpristellyt joten munkin pitäisi periaatteessa pystyä asioimaan ehkäisyn nimissä. Periaatteessa.

      Poista
  5. Internetin ihmemaan kumikaupoista saa myös helpommin ja halvemmalla erilaisia (mm. lateksiallergikoille ja eri kokoisille ihmisille sopivia) gummeja. Eikä maksa paljoa, plus että useimmiten paketti mahtuu postiluukusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "Useimmiten paketti mahtuu postiluukusta." :D Lapsiperheen pakkaukset varmasti mahtuvat.

      Poista
  6. Sun täytyy mennä johonkin isompaan kauppaan ostamaan pari perhepaketillista, että on sitten varastot täynnä. Kyllä Prismoissa ja CityMarketeissa kortsut on ihan normihyllyissä - voi hyvin piilottaa maitotölkkien ja WC-paperien sekaan kärryihin ja latoa muiden ostosten kanssa kassahihnalle. Helppoa ja yksinkertaista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näinkö on? Hitto, ehkä mun hiilijalanjälki antaa mennä kerran autolla kauppaan.

      Poista
    2. Ja sitten kun valitset riittävän syrjäisen kaupan jostain Köhköröstä, niin voit ostaa samalla kertaa koko vuodeksi ja luonto kiittää.

      Poista
  7. Kassa"tyttönä" monta vuotta opiskelija-aikoinani työskennelleenä pieni vihje:kassat eivät todellakaan mieti asiakkaidensa ostoksia. Minua ainakaan ei vähempää voinut kiinnostaa ostaako joku nelikymppinen perheenäiti kortsuja vai tampaxia pilttipurkkien rinnalle. Kassan läpi kulkee päivässä satojen asiakkaiden ostokset.
    Sterilisaatio on tässä tapauksessanne järkevän kuuloinen jos lapsiluku on tapissa. Miksi jaksatte kortsujen kanssa värkkäillä kun niiden ostokin tuottaa ongelmia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen ollu 3 vuotta sterilisaatiojonossa... Revi siitä! selibaatissako pitäis elää?

      Poista
  8. Buahhahhah! Ihan parasta. Mua punastutti ennen, mut nyt oon vaan päättänyt olla tosi reteenä. Kokeile kerran, sen jälkeen se helpottaa. Mä voin pitää jonkun koulutuksen asiasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oonhan mä niitä joskus R-kioskilta vuonna miekka ja kivi hankkinutkin, mutta silloin taisi olla pohjia. Ehkä mä alankin ottaa kauppareissuille taskumatin. ;)

      Poista
  9. Mä tässä hetki sitten kiertelin ja kaartelin paikallisessa k-marketissa ja mietin mihin helvataan ne on kumit piilottanu. Joo, ne oli sitten siinä kassan päällä, missä siis esim. röökiaskejakin on. Siinä vieressä oli myös liukkareita ja raskaustestejä. Ostappa siitä sitten! Kiva ostaa just vaikka semmonen gravid-testi, niin kassantäti voi siinä hymyillä lämpimästi ja takanajonottava kysellä, että onkos pulla uunissa... (jäi muuten kumit ostamatta sieltä)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo karmeeta, pitäs varmaan ottaa samaan häpeään koko tuoteperhe! ;) Ärsyttävää jos paikka vielä tolleen vaihtelee! Sit on pakko mennä KYSYY et anteeks mut missähän on... shampoota.

      Poista
    2. Ja sitten alat siinä kassalla vertailemaan niitä kondomipaketteja. Taitaa alkaa pian posket punottamaan, kun jonoa alkaa kertymään selän taakse =)

      Poista
  10. Neljä vuotta minäkin jaksoin tuskailla samaa asiaa (1998-1999 ja 2000-2004) kunnes totesin ettei hormonikierukkapelolleni ollut mitään järjellistä perustetta ottaen huomioon kuinka pitkään olin (jo) syönyt e-pillereitä. Mutta mua nolottaa myös vessapaperin ja siteiden ostaminen, juurikin Katjan mainitsemista syistä. Tosin jälkimmäisestäkään ei ole kahdeksaan vuoteen enää tarvinnut ahdistua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle ei lekuri suositellu kierukoita kun on muutenkin kivuliaat ja runsaat menkat jotka kestää viikon... :/

      Poista
    2. Outoa, kun mulle lääkäri määräsi juuri mainittuun vaivaan. Ja tehosi. Se traditionaalinen kuparihässäkkä onkin ihan eri juttu.

      Poista
    3. I <3 mun hormonikierukka. Ei menkkoja kahteen vuoteen! Ei kortsu- eikä vuokkos-ostoksia.

      Poista
    4. Ehkä se tarkoitti kuparikierukkaa kun ilmoitin että kaikki hormonihommat on mun osalta käsitelty. Ennen kuumia aaltoja, that is.

      Poista
    5. Tiesithän Katja, että hormonikierukka voi ehkä sittenkin olla sun juttu. Hormonimäärä joka pääsee verenkiertoon vastaa yhtä minipilleriä viikossa joten hormonaalinen ehkäisy on todella paikallista kierukan kanssa, toisin kuin suun kautta syötävät, laastari, kapselit... Toki ymmärrän myös kannan hormoneja vastaan.

      Poista
  11. En tajua miksi kortsujen ostaminen on niin ylitsepääsemättömän vaikeeta. Mutta mulle se on. Meillä sovittiin niin että mä hoidan muiden ehkäsyvälineiden hankinnan, mutta kortsut hoitaa mies. Sen kerran kun mun piti kortsuja kaupasta ostaa niin eiköhän joku ostoskassin sisällöstä hälyttänyt kaupan ovella. Siinä sitten myyjän ja vartijan kanssa käytiin kassin sisältöä yksitellen hälyttimillä testaamassa, että josko rouvan hammastahna tai hiusväri oli hälytyksen takana... Mutta tokihan se oli se halvatun spärdäripaketti.... Siinä siis oli kaikki muut ostokset jo testattu ja viimeisenä ne onnettomat kortsut. Kaikki oli tilanteessa ehkä hiukka hankalina, mulla naama ihan paloauton punainen. Totesin vaan että annetaanko hälyttimen olla kun olen joka tapauksessa menossa suoraan kotiin niin ei enää hälytä muissa liikkeissä. Kotona sovittiin ettei mun enää tartte kortsuostoksille mennä ;) On tälle jutulle muutamat kerrat naurettu oikein makoisasti, mutta edelleen punastuttaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herramunjee mikä kokemus!!! :D Mä vetoan jatkossa tohon sun tarinaan et noin voi käydä ja jos käy niin mä en halua olla siinä se punastelija.

      Poista
    2. Lisäkomiikkaa tohon tilanteeseen toi kassatytön kommentti että se hälytin on sen paketin sisällä...että jos ei nyt lähdetä sitä kuitenkaan avaamaan :D en ehkä ollut ainoa tilanteen häkellyttämä ;)
      Ei kuitenkaan enää tarvitse kortsuja ostaa, mut vapautettiin

      Poista
    3. Ulvon naurusta :'D

      Poista
  12. Mun mielestä äitiyspakkauksen kortsut oikein huutaa: Ää-hä, ens kerralla sitten muistat sen kortsun!! Kauheeta kettuilua just siinä vaiheessa kun eniten tekis mieli painaa paniikkinappulaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, toisaalta ne säästää just markettihäpeältä!

      Poista
  13. Mä olen kerran (aikana ennen lasta) ostanut kauppareissulla pelkästään kondomeja ja suklaata. JOS kassaneiti olisi miettinyt mun ostoksia, niin joku "kumpaankohan se joutuu turvautumaan" kävi varmaan mielessä.

    Mutta niin, missä ihmeen mormonimarketissa on kondomit kassalla myynnissä? Apua, eihän niitä uskalla ujot teinit ainakaan ostaa, jos perheenäitiäkin hävettää. Tilaa netistä, niin kuin monet jo ehdottivatkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En tiedä miksi käytäntö vaihtelee! Aion ehdottomasti katsastaa kaikkien viiden kilometrin säteellä olevien kauppojen myyntitaktiikan.

      Poista
  14. Ei TIETENKÄÄN kondomeja voi ostaa lähikaupasta - mutta minä en kyllä missään tapauksessa suostuisi ostamaan niitä muutenkaan vaan se on miehen juttu. Huonon tuulen välttämiseksi on myös tärkeää että ne eivät koskaan lopu kesken. Ja tosiaankin, kyllä nolottaa ostaa myös Aktiviaa ja vessapaperia, puhumattakaan kk-suojista (eihän tuota voi edes kirjoittaa). Mies kertoi kerran lomalla miten hän meni lomapaikan pieneen apteekkiin (huom huom siis kaukana kotoa) ja pyysi ensin kondomeja ja sitten käsivoidetta - ja painottii myyjää silmiin katsoen että voiteen pitää sitten olla TODELLA hyvänhajuista. Minä olin antanut tämän määräyksen. Myyjä oli alkoanut todella epäprofessionaalisesti hieman virnuilla ehkä yhdistën nämä ostokset (ihan syyttä) jotenkin toisiinsa.

    Tämä pitää lähettää nimettömänä ettei kukaan vaan tiedä että meillä käytetään kondomeja.

    VastaaPoista
  15. Tutustu näihin, jos nettikauppaa haluat kokeilla. Useimmat pitävät kunnia-asianaan postittaa huomaamattomissa paketeissa, joten siltä osin anonymiteetti pitää. :)

    - Huippukiva: laaja valikoima lähinnä MoreAmorea ja Durexia, ensitilaajana myös ilmainen tuote mukaan (https://www.huippukiva.fi/products.aspx?cat=122); olen kokeillut ja se toimi OK
    - Aikuisten Lelukauppa: vielä laajempi merkkivalikoima, mukana mm. kauppojen hyllyissä olevia RFSU:n paketteja; en ole henkilökohtaisesti kokeillut mutta sen verran kauan on ollut pystyssä että eiköhän se toimi, ja eipä ole sulla valitusta varten pitkä matka (http://shop.aikuistenlelukauppa.fi/index.jsp?action=listcategory&category_cmd=open&category_id=392)
    - Keltainen Ruusu: sekalainen seurakunta; en ole käyttänyt pitkään aikaan enkä muista miksi lopetin mutta onpa nyt lisävaihtoehtoa (http://www.keltainenruusu.fi/kondomit-c-32.html)

    Mikset muuten mene ihan vain seksikauppaan? Kynnys voi olla joillekin korkea, mutta eipä ainakaan tarvitse piilotella ostoksia kassalla.. tosin sitten voinee olla tilanteessa, jossa pitää piilotella itse kauppaan astumista ja sieltä poistumista kenenkään näkemättä. En itse ymmärrä, miksi tämä on näin iso asia. Mitä väliä sillä sitä paitsi on mitä muut ajattelevat? Varsinkin kun suurin osa ei ajattele yhtään mitään iltapulun etusivua pidemmälle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Seksikauppaan! Vielä pahempaa! En ole ikinä käynyt seksikaupassa, enkä käy, ja jos käynkin niin tuplagorillapuvussa! :D Kiitos noista linekistä!

      Poista
    2. Rattaiden kanssa seksikauppaan - ei taida onnistua ihan huomaamattomasti... ;D

      Poista
    3. Puen kersankin gorillaksi. :D

      Poista
    4. Katja, siinä vaiheessa tulee jo pöliisikin paikalle :) :)
      Ihana tää teidän ploki!!!

      Poista
  16. Minä en meinannut kehdata ostaa kumisukkia edes toiselta puolelta maailmaa reissussa ollessa jättikokoisesta paikallisesta "citymarketista"!

    Kamat olivat sopivasti vielä keskellä muita hygieniatuotteita, eikä VARMASTI ketään tuttua lähimailla tai ketää, jonka joskus vielä näkisi. Haahuilin varmaan 10 minuuttia siinä hyllyjen lähellä muka muita tuotteita katsoen - sitten kun kokosin rohkeuteni niin siihen tuli joku mun ikäinen mies keskittyneesti tutkailemaan tarjontaa - ja meni taas pupu pöksyyn! Ei ollut lasta mukana, eikä sormusta sormessa niin en todellakaan kehdannut: KAIKKIHAN ajattelisi, että rietas länsimainen turisti NAINEN tuossa ostelee kumeja ja lähtee sitten baariin jakamaan..

    Puhumattakaan siitä, että olisi pitänyt hetki seistä siinä hyllyn luona, kun tekstit olivat ulkomaaksi - etten vaan osta juomuja tai muuta "ei minulle koskaan" featureita.

    Ja sitten kun sain vihdoin tehtyä ostoksen, napattua sokkona jotain neutraalin näköistä Durexia ja sujutettua vesipullojen ja sipsien sekaan niin enkös vain saanut palautetta, että ovat liian pieniä! Ei ole nyt kyse mistään jätistä, mutta kun paikalliset välineet tosiaan ovat pienempiä kuin täällä - eikä nyt ihan varsinaisesti tullut tuo asia siinä mieleen.

    Että ei sitten pidä ihmetellä kun sählätessä sattuu... ;D

    Mutta note to self: erityisesti LOMALLE pitää tässä tilanteessa varautua, siellä kun on yleensä vähän enemmän energiaa ja kiinnostusta näihin toimiin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D Nää teidän kokemukset lievittää mun tuskaa huomattavasti!

      Poista
  17. Mä en kestä lukea näitä. Aikuiset naiset ei kehtaa ostaa kortsuja??!! Mitä ihmeen siveyden sipuleita te oikein olette? Oikeesti. Nyt ryhdistäytykää. En kerta kaikkiaan voi ottaa vakavasti ihmistä, joka ei 38 vuoden kypsässä iässä uskalla ostaa ehkäisyvälineitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, eikö olekin outoa! Siis se että joku lukee blogia jota ei kestä lukea. :D Ryhdistäydy itse.

      Poista
    2. Ai, onko täällä eriävät mielipiteet kiellettyjä?

      Poista
    3. Ei, ainoastaan väärät. :D

      Poista
  18. Meillä on aina käytetty kondomiehkäisyä, ja mulle tuli kondomitrauma vasta kun satuin uudelle gynekologille, joka haukkui mut ihan pataluhaksi koska vakkarisuhteessa ei to-del-la-kaan kuulemma pidä käyttää kortonkia koska se on niiiiiiiiin epäluotettava ehkäisyväline ja tulee ihan varmasti epätoivottuja jälkeläisiä. Oli joku pro-pillerit -emäntä vissiin. En lähtenyt hänen viitoittamalleen pilleripolulle (järkytyksestä mykistyneenä resepti kourassa vastaanotolta kyllä lähdin) mutta yhä edelleen pidän itseäni kortsujeni äärellä ihan räävittömänä seksihurjastelijana. :D No joo, mutta siis itse aiheeseen: en minäkään niitä kortsuja ihan lähimmästä kaupasta kykene hakemaan, koska olen töissä päiväkodissa ja kelatkaa nyt jos jonkun lapsen isä osuu samaan kassajonoon mun ja mun durexieni kanssa. :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahhaha, päiväkodin tädillä ei muuten todellakaan voi olla mitään seksielämää! Ps. Hyvää yötä, mikä lääkäri.

      Poista
    2. Vai että on kondomi epäluotettava ehkäisyväline... Nyt on tullut kolme ihmistä vastaan, jotka ovat tulleet raskaaksi vaikka ovat säännöllisesti ja usean vuoden ajan syöneet Yazz-pillereitä, yksi näistä kahteen kertaan!

      Poista
    3. Aapuvaa, etkai "Yazz-pillereilla" tarkoita Yasmineja?

      Poista
    4. Tunnen henkilökohtaisesti 3, joilla Yasminit pettäneet, muun muassa allekirjoittanut.
      1,5 kk tissitakiainen vieressäni kiittää kauniisti! : D

      Noh, enivei Keravan Heikkilän neuvolalla on tilastot viime vuodelta touko-elokuulta ja tuon 4kk aikana niille tuli 14 ilmoitusta siitä, että Yasmineita syöneet ovat tulleet "raskauden siunattuun tilaan". Ilmeisen vastentahtoisesti. Ja se on PIENI neuvola!

      Enpä muuten meinaa jatkossa ehkäisyäni jättää ko. pillereiden varaan. Ellen sitten jatkossa jostain ihmeen syystä toivoisi tulevani pillereistä huolimatta raskaaksi...

      Poista
  19. Täällä toinen entinen kassatyöntekijä - isoissa marketeissa ruuhka-aikaan ei ehdi kiinnittää huomiota mihinkään muuhun kuin siihen, ettei sikspäkin ostaja ole ala-ikäinen. Pikkukaupoissa päivän hiljaisimpaan aikaan saattaa jotain satunnaista jopa ajatella. Siis esim. ihminen ostaa 7 kahvipakettia, sillon miettii olikohan tää jossain tarjouksessa vai miksi näin.

    Mutta ei kortsut kyllä hetkauta. Ainoa jonka kondomiostoksiin kiinnitin huomiota, oli nuori mies joka ehkä osti niitä ensimmäistä kertaa. Tyyppi oli niin hermostunut että pidin erityistä huolta pitääkseni kasvoni niin peruslukemilla kuin mahdollista. Ja piilotin kortsut hänen ostamansa limupullon alle :)

    Ja hei: kassatyöntekijät kyllä keskimäärin tietää et ihmiset harrastaa välillä seksia - ja ehkä tekevät itse samoin ;) wc-paperiin tämä pätee vielä enemmän: huolestuttavaahan SE ny olis, jos ei sitä tarttis.

    -Mari

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomaavaista! Mutta mitä mieltä olisit ollut gorillapuvussa kortsuja ostavasta henkilöstä?

      Poista
    2. Oisin luullut joutuneeni piilokameraan...(Ja siis kuvitellut, että nimenomaan minua yritetään saada nolostumaan niillä kortsuilla).

      -Mari

      Poista
  20. Minä reippaana jouduin joskus kortsukaupoille, hoidin asian tyylikkäästi eräällä R-kioskilla. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes pääsin ulko-ovelle, myyjä huutaa että teidän ostokset ja vaihtorahat jäi. Voi jumalauta kun mua hävetti, olin siinä paniikissa unohtanut koko kumit tiskille. En muuten oo sen jälkeen ostanut kortsuja. Enkä ehkä osta. Huh.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh! Oon ihan varma että noin kävis hätäpäissään mullekin. "Anteeksi rouva, nämä kondoomit jäivät!"

      Poista
  21. Olen itse kassaneiti aikoinani saanut muutaman kerran pidätellä naurua kun vanhemmat/vanhempi on ostanut kondomeja samaan aikaan kun mukana on ollut kyselyikäinen ipana. Kaikki tavarat käpälletään hihnan päässä kun äiti/isä on maksamassa ja kun käteen sattuu se Sultan-paketti huudetaan kovaan ääneen että "äiti! mikä tämä on???!" ja kun äiti ei kehtaa vastata, siitä se vasta kiinnostus yltyy. Aijjai kun on vaikee siinä vaiheessa pitää pokka. Että jos ostat niin älä osta silloin kun lapset on mukana.

    VastaaPoista
  22. Te olette ihan outoja. Kumit ostoskoriin ja kassalle. Ei sille kassahenkilölle tarvitse asentoja spesifioida.

    Ainoa syy, jonka kumiostosten delegointiin keksin on se, että mies ehkä tietää minua paremmin, mikä merkki on hyvä. Ts. ei-rikkimenevä. Mutta mä käytän spärdäreitä tätä nykyä vain pakon edessä* (Nuoriso! Täti elää vakaassa parisuhteessa ja on yhden lapsen äiti, mutta sinä, tämän kommentin lukija, olet ehkä villiä nuoruuttasi elävä ihminen, jonka pitää kondomia käyttämän) ja suhtaudun hormoniehkäisyyn iloisen luottavaisesti.

    Haluatko, että lähetän sulle äitiyspakkauksen kumit? Ne on varmaan vielä tuolla jossain. Lapsen tavaroiden joukossa.

    * Siis jos lääkäri käskee, keskenmenon jälkeen.

    VastaaPoista
  23. en ole ikinä kortsuja ostanut, enkä osta. en varmana. kuolisin nolouteen. en edes suostuisi tilaamaan niitä mistään spesiaali nettikaupasta. jälleen olisin niin nolona kun tietäisin, että meidän postipoika tunkee luukusta "kondomishopin" pakettia mikä haisee kumille kilometrin päähän. tai pahimmassa tapauksessa paketti ei mahdu luukusta ja postipoika soittaa ovikelloa ojentaakseen varmuusvälineet henkilökohtaisesti kondomishopin logo paketin kyljessä loistaen. voi punastus. jos mun ihanihanihanihan pakko olisi niitä jotenkin hankkia, niin tilaisin netanttilasta yhden paketin kortsuja ja sitten viidellä sadalla jotain "normaalia" kamaa. tämänkin paketin tilaisin varmaan miehen nimellä. miksi se ei ole luonnollista ostaa niitää? ärsyttävää. niin, ja mulle tulee kortsuista aina mieleen se äitiyspakkauksessa ainakin v.2008 ollut naisten kondomi. niitä varsinkaan en kehtaisi ostaa, sellainen kumi oli se että oksat pois.
    -Kukkis Jii-

    VastaaPoista
  24. Symppaan sua niin paljon! Itse olen kyennyt kerran vastaaville ostoksille, Kanariansaarten erääseen apteekkiin. Enkä siis todellakaan tarvinnut niitä siellä reissussa (isän ja mummon kanssa), vaan ihan vasta ku palasin Suomeen poikaystävän luo.

    Pienenä muuten ku löysin isän kortsut ja kysyin mitä ne on, niin vastaus oli "isä tarvii niitä töissä". Ihmetytti mitä ne äidin kanssa hihitteli. Mutta uskoin selityksen, sillä isä on insinööri ja mielestäni foliossa muljahteleva liukas juttu olisi voinut olla vaikka jotain moottorinvoiteluainetta.

    VastaaPoista
  25. Itse ostin ekan kerran kortsuja tossa toisen mukelon syntymän jälkeen. Noloahan se oli. Varsinkin kun piti ensin kysyä siltä myyjältä löytyykö lateksittomia ja mistä, kun ne kaikki oli kuumottavasti piilotettu sinne perimmäisen kanssan viereen.. Kyllä tunsin itteni urpoksi, mutta oli pakko saaha heti (HEhee, harrastan kyllä seksiä hehee!). Tästä viisastuneena laitan miehen jatkossa kauppaan. Hän kerää kuulemma ihan positiivisia katseita itiksen prismassa neljän lateksittoman kortsupaketin sekä kahen muksun kanssa. ;) eikä muita ostoksia.

    VastaaPoista
  26. Täällä mummo s. 1950. En voi käsittää. Vuodesta 1971 vuoteen 1994 ostin kortsuja milloin mistäkin marketista tai halpahallista ilman nolouden häivääkään, jos ei nyt ihan naapuri ollut seuraavana kassajonossa. Mistä moinen järjetön häveliäisyys? Mitä muut minusta ajattelevat - tuohon ajatukseen sanoisin, että muut eivät ylipäänsä ajattele sinua kovin paljon. Vuonna 1994 otin sterilisaation, suosittelen sitäkin. Onnittelen myös luomumenetelmällä saaduista yllätysvauvoista, ne vasta ihania onkin. :)

    VastaaPoista
  27. Mua hävettäisi enemmän se, jos en kehtaisi ostaa kortsuja! :D Ihan normaali asia; seksileluja en tosin ehkä ostaisi mistään Cittarista (missä niitä kai joskus myytiin), mutta sen sijaan olen kyllä käynyt seksikaupassa.

    VastaaPoista
  28. Mä tilasin omani muinoin anttilan postimyynnistä. Ja miksikö, no sieltä sai sellaisia tukkupakkauksia, ei heti loppuneet kesken.
    Ja jos paketin kyljessä lukee anttila, ei postipojallekaan varmaan tule mieleen että siinä se kotiäiti tilaa taas kortsuja... ;)

    VastaaPoista
  29. Pitäisiköhän pistää pystyyn yritys, joka hankkii kortsut muiden puolesta ja hoitaa ne asiakkaalle anonyymisti ilman minkäänlaista ihmiskosketusta á la kidnappauksen ransom -periaatteella. Asiakaspohjaa näköjään ainakin piisaisi.

    Tukkupakkauksia miettiville vielä huomioksi, että myös kortsuilla on parasta ennen -päiväys. Kumi ei ole kovin kumista tietyn ajan jälkeen vaikka kuinka liukkaassa aineessa folion sisällä muljahtelisi. :)

    VastaaPoista
  30. Ei tauti. Hävetti muakin joskus. Mutta sitten kasvoin aikuiseksi, menetin neitsyyteni, lakkasin ujostelemasta alastonta varttani makuuhuoneessa ja menin kihloihin. Ostin kortsuja pari viikkoa sitten ruokakaupasta. Olivat siinä hyllyn päässä, kassojen lähellä. Kyykin siinä lukemassa pakettien tekstejä, ja ostin paketin juomuja. Varmaan tosi nöyrää, mutta ajattelin että muutkin ihmiset luultavasti harrastavat seksiä, joten miksi emme me?!

    Kotona sitten kortsut käyttöön. Ihmettelen vaan, että missä ne juomut on? Ihan tavallisilta nuo minusta vaikuttavat?!

    VastaaPoista
  31. Samoista häpeemisongelmista johtuen kortsujen osto velvoite on suhteen toisella puoliskolla-sillon kun sellanen on maisemissa...

    VastaaPoista
  32. Täällä on kovin suosittua käyttää tällä kertaa anonyymia nimimerkkiä. Niin minäkin! Olen saanut hyvät ja rohkaisevat naurut täällä! Kieltämättä oli vaikeaa, kun keskenmenon jälkeen piti mennä kotiapteekkiin ostamaan samalla kertaa raskaustesti (että olisi jo negatiivinen) ja kortsuja (ei voinu muuta käyttää kun ei heti saa tulla raskaaksi).

    Kun ostat yhtäaikaa raskaustestin ja kortsut, niin pakostakin ajattelee, että mitä toi myyjä ajattelee, ettäkö "vähänkö myöhästä nyt, jos pulla meni jo uuniin". Siinä olisin toivonut pientä ruskeaa pussia, johon tuotteet ois voinu sulloa ja sitten ilmoittaa kassalla vain hinta. Tuolla kotiapteekissa kun ei ole edes liukuhihnakassaa, vaan tuskainen pieni pöytätiski, ettei voi ees poistua sujuvasti takavasemmalle muiden jonottaessa takanasi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! Meidänkin pitäis ehkä Sadun kanssa alkaa käyttää nimimerkkiä. Mä oon selkeesti panonyymi.

      Poista
  33. Mäkin oon ihmetellyt, että mitä ne juomut oikein on! Ei ole varsinaisesti auennut noin silmämääräisesti. Mutta se on kivaa, että tässä selvisi juuri, että edes jossain suhteessa olen normaalia vähemmän estoinen, kun olen saanut noita ihan itse ostettua Alepasta. :)

    Vinkkinä muuten, että seksikaupat toimittaa kyllä postimyyntituotteensa huomaavaisen hienovaraisesti pakattuna, niin että siinä mielessä suosittelen. Sinkkutäti nimittäin osti tässä juuri itselleen superhienon designdildon. :)

    VastaaPoista
  34. Hmm... mä mietin, että miks kortsuostoksista voi kirjotella täällä ihan julkisesti, mutta niiden ostaminen yhtä julkisesti on vaikeeta?

    Siis tää ei oo mitään kettuilua, tuli vaan mieleen. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen ottanut tavaksi kertoa aina tekstin alussa, jos olen tosissani. ;)

      Poista
  35. Koska olen nauranut tässä koko kahvihetkeni, on nyt pakko kertoa tarina viimekuulta lähimarketista. Kassajonossa takanani nuorehkolla naisella oli kassahihnalla tuotteita, muutama jugurtti, maitotölkki, vierekkäin kurkku ja kortsupaketti. Ei sitten muuta. Kassa katseli minua koko ostosten maksamiseni ajan kummissaan, koska en likaisen mielikuvitukseni kanssa voinut kestää pokkana. Kasat eivät ehkä katsele mitä ostat, mutta kaltaiseni jonottamiseen kyllästyneet kanssa-asiakkaat saattavat kyllä katsella :D

    (PS. Ikinä en ole muuten ostanut itse kortsuja. Ei ole tarttnut. Oon vaan tainnu aina luottaa että miehet huolehtii tämän puolen, minähän ne hormoonini oon ostellu jos kumeja on tarttenu niin oon pitäny sitä miesten tehtävänä. Nyt ei tartte enää niitä, päädyin kahden lapsen jälkeen sterilisaatioon ja olen hyvin tyytyvänen ratkaisuun. )

    VastaaPoista
  36. Katja, mä voin ostaa sulle perhepakkauksen Sultaneja tosta Prismasta ja lähettää ne postissa - tai diilata paperipussissa jossain lähiparkkiksella :D Tiedä vaikka joku tulis kassajonossa kateelliseks mun seksielämästä, kun ostan raskauspöhöisine ruhoineni yms. epäviehättävänä peräti kaks jättipakkausta spärdäreitä :D

    VastaaPoista
  37. Niin ja meillä mies on hoitanut sekä noiden epäonnisten Yasminien, superjymyjätti-tampoonipakettien, halpissiteiden(koiralle :D) että raskauden jälkeen parin perhepaketin kortsuja ostamisen. (Kuriositeettihuomautuksena: loppuivat juuri, että kyllä niitä saattaa lapsiperheessäkin palaa.)

    Kommentoi kyllä, että ottaa sitten vauvan mukaan, koska jos se ostaa jättituubin liukuvoidetta ja perhepaketteja kortsuja, luulevat sitä vielä homoseksuaaliksi. Ikinä en saanut kyselyistä huolimatta järjellistä vastausta siihen, miksi SE olisi niin kamalaa...

    VastaaPoista
  38. vastarannankiiski18.5.2012 klo 17.28.00

    Kiitos nauruista!Itse halusin piuhat poikki kolmannen lapsen jälkeen joten nykyään voimme harrastaa seksiä huoletta..mut sitä ennen en kyllä tasan tarkkaan hakenu kortsuja,se oli könsikäs joka joutui hakea! :D Ja kannattaa muuten kokeilla sitä seksikauppaan menoa.Mieheni suostutteli että kävisimme edes katsomassa mitä kaikkea siellä on myytävänä ja lopulta suostuin sillä ehdolla että menimme illalla (jottei vaan kukaan tuttu nää..XD).Se kauppareissu kyllä toi lisäjännitystä ja siel oli muuten hauskoja kikkelimakaroneja jos jollain on pulma mitä lahjaksi ystävälle jolla on jo kaikkea..:D

    VastaaPoista
  39. Oli pakko palata vielä tähän postaukseen, koska eilen, ensikertaa elämässäni tein sen - ostin kortsuja siis! Olimme mieheni kanssa paikallisessa sekatavarakaupassa, ja mitään sanomatta kävin pudottamassa paketin kumeja ostoskoriin, ja tietysti sellaisen megaison pakkauksen, että riittää vaikka koko kesäksi. Oli siinä miehellä ihmettelemistä!

    olin aina kuvitellut, että kehtaisin ostaa kortsuja vain, jos esittäisin jonkun seuraavalaisen tilanteen.

    A) menisin kassalle ja ostaisin kerralla usean paketin kumeja, sanoisin kassalle, kovaan ääneen, että tarvitsen kuitin, kun nämä ei tule mulle vaan terveystiedon tunnille... tämän suunnitelman voisin toteuttaa jossain muualla kuin kotipaikkakunnallani, koska en ole opettaja, enkä edes terkkari.

    Tuskin olisin eilen rohjennut ostaa kummeja, jos en olisi tätä postausta aikaisemmin lukenut, ja mitä siihen ostokokemukseen tulee, ei se ollut niin kauheaa, kassa ei tirskunut, taakse en katsonut, että oliko tuttuja, kukaan ei ainakaan taputtanut olkaan. Mutta sen verran syke nousi, että mielihyvin annan miheni hoitaa asian jatkossakin! ;)

    VastaaPoista
  40. Ostaisin rinta rottingilla kortsuja, jos olis joku, jonka kanssa niitä höylätä :)

    VastaaPoista
  41. Heh, tää kortsujen osto on ollut kautta aikojen useampien ihmisten ongelma. Muistan kun itse olin joskus 7.luokalla, ja MINÄ olin se, joka kävi ostamassa ystävilleni (about samanikäisille/vanhemmillekin kavereille) kumeja, koska he eivät kehdanneet. Kyllä mä v*ttuilin niille, että kai jos kehtaat sukupuolivärkkis esitellä vastakkaista sukupuolta edustavalle tyypille, niin pitäisi kehdata heittää kumipaketti muiden ostosten joukkoon kassalle. Mutta kun ei niin ei. No, olen silloin omalta osaltani tehnyt parhaani ehkäistääkseni teiniraskauksia. Nyt on sitten kumit jo heidän oma ongelmansa. :)

    Mulle mies käy ostamassa siteet ja tampoonit, kun vaan näyttää paketin kuvan ja kertoo nimen selkeästi ja tarkasti, mutta mahdollisimman yksinkertaisesti, että vältytään siltä "no jos ne on jotain tommosii erikoisii ni etkö voi ite hakee? ku tuon kummiski vääriä?" -kitinältä. ;) (Eikä ne mitään erikoisii oo, kun ihan normaalivuotoon tarkoitettuja kahden tipan tampponeja, joo niitä keltaisia, merkki tampax. Joo, ja sitten sellainen pinkki/sininen paketti normal pikkuhousun suojia, siinä nimen alla on sellainen tuulettimen kuva ja kukkia ja lukee fresh. Ei oo niin vaikeaa! :D)

    VastaaPoista
  42. Pakko kertoa oma kortsunostotarina. Olin 15 ja poikaystävä 16. Olimme päättäneet harrastaa seksiä ensimmäisen kerran ja ehkäisyn kanssa totta kai. Mutta miten ostaa kortsuja, kun kumpaakin hävetti niin, että meinasi taju lähteä. Aikamme kiertelimme Asematunnelin kioskin edessä, kunnes keksin omasta mielestäni nerokkaan ajatuksen. "Sanotaan tolle myyjälle, että kortsut tulee lahjaksi huomenna ripille pääsevälle kaverille. Pyydetään, et paketoi ne ja kukaan ei sit nää, mitä me ostetaan". Näin hölmöt teimme. Ihan naama pokerina. JK. Ensimmäisen yön jälkeen 10 kpl paketista oli jäljellä 2 kpl. Jännitys taisi tuoda lisää virtaa:) Nimimerkki "Kesällä -83"

    VastaaPoista
  43. Itse ostin ns.x-largeja naama punaisena, kun nuori kassanmyyjätär ne sivuun laittoi.

    Luonto kun antoi isot vermeet.

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...